У місцевих бюджетах гірської Рахівщини виявлено фінансових порушень на 29 тисяч гривень

У сучасних економічних умовах вирішення низки завдань, покладених на органи місцевого самоврядування, багато в чому залежить від рівня наповнення місцевих бюджетів, ефективності та дотримання законності при витрачанні бюджетних коштів, використання комунальних ресурсів.

Особливо актуальним це питання є в гірських районах, таких як Рахівщина, на території яких немає потужних промислових підприємств, заводів чи фабрик, які б давали суттєве наповнення дохідної частини бюджету.

Незважаючи на те, що останніми роками значно покращилася ситуація з наповненням місцевих бюджетів, а перехід на казначейське обслуговування місцевих бюджетів значно скоротив рівень фінансових порушень, контрольні заходи в сільських, селищній радах, проведені ревізорами у звітному періоді поточного року, виявили цілу низку проблем, які потребують негайного вирішення.
До речі, для ефективнішого проведення ревізій виконання бюджетів сільських і селищних рад, контрольно-ревізійним відділом у Рахівському районі здійснюється комплексним контролем, тобто, до проведення ревізій залучаються спеціалісти фінансового управління, державної податкової інспекції, відділу земельних ресурсів, державних фондів та спеціалістів-будівельників.
Одним з основних джерел наповнення бюджету Рахівського району є плата за землю. Для ревізії цього питання контролери-ревізори залучили спеціалістів відділу земельних ресурсів та державної податкової інспекції і здійснили як документальні перевірки із зазначених питань, так і огляди виділених земельних ділянок у частині їхнього цільового та законного використання. Така робота засвідчила, що окремі сільські ради недостатньо вживають належних заходів для забезпечення платного використання земель запасу та загального користування. З прикладів можна навести такий. Спеціалісти встановили у двох сільських радах та одній установі факти безоплатного користування земельними ділянками за причини невідповідності терміну набуття права на оренду до початку нарахування орендної плати в 6-ох випадках. Як результат — місцеві бюджети недоотримали доходів на суму понад 12 тис. грн. А через затягування термінів оформлення договірних відносин та інших документів на продаж земельних ділянок, до бюджету вчасно не надійшли 5,3 тис. грн.; через неналежний контроль з боку органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, місцевими бюджетами недоотримано доходів по відшкодуванню втрат від сільськогосподарського виробництва від 28 фізичних та юридичних осіб на загальну суму 39 тис. грн.
Крім наведених фактів, у результаті комплексного контролю було встановлено, що виконавчі органи сільських рад не використовують усі резерви для залучення додаткових надходжень до бюджетів. І це попри гостроту проблеми фінансового забезпечення життєдіяльності будинків культури, дитячих садків, закладів охорони здоров’я. Приміром, у двох сільрадах ревізорами виявлено 6 фактів безоплатного використання земельних ділянок (0,49 га) не за цільовим призначенням, 5 фактів безоплатного користування земельними ділянками в комерційних цілях. Ще один показовий факт: в одному з населених пунктів Рахівщини сільська рада ще в 2001 році надала у постійне користування 22 селянським господарствам 46,53 га землі у безоплатне користування, нині ж, під час комплексної ревізії, з’ясувалося, що офіційно сільськогосподарським виробництвом на території цього села займаються… лише два фермерські господарства. До того ж, підстав для проведення інвентаризації землі, яка є у віданні сільської ради, відповідальні посадові особи не бачать, відповідно, і не проводять.
Результати ревізій також засвідчили заниження за даними обліку вартості основних засобів та інших необоротних активів на суму понад 340 тис. грн. Причини цього і не проведена індексація їхньої балансової вартості, і невідображення в обліку вартості будівель, в тому числі й тих, площі яких здаються в оренду суб’єктам господарювання.
Ще один результат ревізій — низка системних порушень фінансової дисципліни, в тому числі й таких, що призвели до збитків на загальну суму понад 29 тис. грн. Серед них — незаконно нарахована зарплата, незаконно відшкодовані витрати на відрядження, нецільове використання бюджетних коштів тощо.
У межах наданих законом повноважень, ревізори Рахівського КРВ за результатами проведених контрольних заходів складають протоколи за адміністративні правопорушення, застосовують фінансові санкції до установ, які передбачено Бюджетним кодексом України, а також інформують правоохоронні органи.

0 0 голоса
Рейтинг статьи
Подписаться
Уведомить о
guest
0 комментариев
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии